CloseMenu
Beoordeling

property_Image

Familie De Clercq – Naudts Wachtebeke

Wij speelden al geruime tijd met het idee om een onroerend goed aan te kopen in Spanje.

Wij zijn een samengesteld gezin met vier tieners, allen de leeftijd tussen 12-15 jaar, en wij waren het jaarlijks hotelconcept wat ontgroeid. Het leek ons leuk de kinderen binnen een aantal jaren de mogelijkheid te geven met vriendin/gezin een eigen stek/vakantieplaats aan te bieden.

Wij hebben Daphne gesproken op de second homebeurs te Brussel (september 2015). De manier waarop zij over haar regio “ Costa Calida” vertelde, het klimaat, de mogelijkheden in deze streek maar vooral haar gerichte vragen naar ons toe gaf ons onmiddellijk een vertrouwd gevoel. (onze hobby’s, onze gezinssamenstelling enz…). Ook op fiscaal vlak was haar kennis zo groot (wij werken beiden in de banksector en hadden de pro’s en contra’s hiervan onder de knie) en blikken we enkel terug op nauwkeurige en correcte informatie !

Voor ons was het na het gesprek een uitgemaakte zaak : wanneer wij gingen overgaan tot aankoop gingen we beroep doen op Puurspanje en hierdoor vertrokken we maand (30 oktober-2 nov ’15) nadien al op prospectie. Onze prospectiereis was in de puntjes verzorgd.

Rob (de schoonbroer van Daphne) haalde ons op aan de luchthaven. De sfeer was onmiddellijk gemoedelijk en reden door naar een eerste pand. Het betrof hier een penthouse, gelegen aan het kantoor van Puur Spanje, waarvan we al een aantal foto’s gezien hebben en waar onze voorkeur al naar uit ging.

Na dit bezoek reden we naar het kantoor zelf. Daar maakten we uitgebreid kennis met Coert, de man van Daphne en ook zij was aanwezig. Zij gaven een beeld hoe ons weekend er ging uitzien, lieten weten dat we dag nadien verschillende panden met Rob zouden bezichtigen en zij er alles gingen aandoen om zoveel mogelijk meerwaarde aan deze trip te geven.

Wij logeerden in het NH Hotel te Cartagena. Deze charmante, levendige stad met leuke haven en winkelstraten sprak ons direct aan.

De dag nadien zijn we met Rob de ganse dag op stap geweest. Hij liet ons de omgeving zien en tal van panden, zowel nieuwe als bestaande om op deze manier de verschillende bouwstijlen waar te nemen en zodat hij een goed beeld kon vormen wat voor ons belangrijk was.

Het was die dag dat ik al direct bij het uitstappen het gevoel had .. dit is het. Het penthouse staat in ruwbouw, mooi gelegen op 300 meter van de kust , in de nabijheid Spaanse eetgelegenheden , enz. .. kortom hier zag ik mijn vakanties door te brengen. We konden in de kijkwoning terecht en wij wisten dat we vanuit het pand dat nog vrij was een uitkijk hadden op de twee zwembaden van het complex en het grote dakterras van 64 m2 gaf ook uitzicht op zee. Alles was laagbouw dus ons zicht op de kust ging behouden blijven. We waren onmiddellijk verkocht alleen stelden wij ons de vraag of onze tieners hier ook gingen aarden, of er wel genoeg te doen ging zijn voor hen. Het was november en alles lag vrijwel stil. Dag nadien gingen we dan ook op pad met Daphne. Zij heeft drie tieners in huis van ongeveer dezelfde leeftijd als onze kinderen en in een mum van tijd al onze vragen ingelost. Zij heeft met ons rondgereden naar de plaatsen waar haar kids uithangen. Zo kregen we Zenia Boulevard te zien, een schitterend winkelcomplex, toffe kuststreken, hippe bars, sportcomplexen enz… Toen wisten we het zeker !!! Costa Calida ging voor ons alle zes een mooie vakantieplaats worden. Het heeft werkelijk alles te bieden. Voor ons was het vooral de mooi aangelegde paden waar we kilometers gingen fietsen langs de kust met mooie zandstranden.

Die avond bij het afzetten aan ons hotel hebben we dan ook ons akkoord tot aankoop gegeven. Het is de ruwbouw geworden die in februari 2016 wordt opgeleverd en we kunnen niet wachten om komende zomer onze vakantie in ons eigen stek door te brengen.

Wat Daphne na ons ja-woord nog allemaal geregeld heeft op korte termijn getuigt alleen maar van professionaliteit ! Mijn man is zelfstandig en kan zich moeilijk op vrij korte termijn vrijmaken. Om dan op korte termijn terug te komen om het meubilair te kiezen en administratieve afhandelingen te regelen zagen we niet zitten. Daphne heeft naar José gebeld van de meubelwinkel waar zij mee werken en op zondag heeft hij zijn deuren speciaal voor ons geopend. Wij hebben op ons gemak al het meubilair uitgezocht. Echt niets was hen teveel. Ook deed ze de nodige contacten met advocaat en notaris opdat we er maandagmorgen, paar uurtjes voor vertrek naar België, terecht konden.

Alles werd geregeld en werden juist op tijd naar luchthaven gebracht. Gans de vlucht naar huis hadden we het over de professionaliteit van het ganse team van Puur Spanje. Als je zelf in een commerciële job zit ben je heel wat gewoon maar dit team verdient echt een grote pluim ! Wij kijken alvast uit naar de oplevering in februari en de verdere samenwerking met Puurspanje. We wensen hun nog alle succes toe en wij blijven reclame maken !!!

Deel uw ervaring

Heeft u uw droomwoning met Puurspanje gekocht en wilt u delen hoe u dat heeft ervaren?

Stuur ons dan per e-mail een review of referentie inclusief een leuke foto die we bij de review kunnen plaatsen!

Meer referenties

Familie Bartelink Oldenzaal

Vrijdag 15 oktober 2021 begon onze trip om onze droom te verwezenlijken. Mijn vrouw, onze dochter en ondergetekende vertrokken voor de reis, welke Puur Spanje compleet voor ons had geregeld. Wij kozen voor dit pad op aanraden van Daphne. Vanaf het moment van landen in Spanje bleek uit alles dat Puurspanje in control was. We werden van de luchthaven door Rob naar hun kantoor gereden, waar wij met Daphne een uitgebreide kennismakingsessie hadden. Een leuke factor daarbij vonden mijn vrouw en ik dat onze dochter ook volop in het gesprek werd betrokken. Er werd ons tijdens het gesprek wel duidelijk dat onze wensen niet makkelijk waren om te vervullen. Dit werd door hen onderbouwd met tal van plausibele redenen. Echter bleven er nog wel een ruim aantal opties over, waarbij wij ook geacht werden om zaken, welke evident als (on)gewenst ten tijde van de bezichtigingen zouden worden geduid, nogmaals te overwegen. Ook werd er meerdere malen gesteld, dat we in alle rust onze definitieve wensen moesten gaan bepalen én dat deze reis niet tot een impulsieve aankoop moest leiden. Op de vrijdag zijn we vervolgens door Rob langs meerdere huizen geleid in verschillende plaatsjes, waarbij wij onze vragen door hem konden laten stellen aan de makelaars/aannemers. Dit hebben wij als zeer prettig ervaren. Door het bezoeken van de verschillende huizen op diverse locaties werden wij op deze vrijdag reeds door een object getriggerd. Dit werd mede ingegeven door de architect die ter plaatse was en gepassioneerd zijn nieuwbouwproject presenteerde. Aan het eind van de dag werden we naar Cartagena gebracht waar we gedurende de trip verbleven in een mooi hotel bij de haven. Middels een kaart van de stad zijn we door Daphne voorzien van een aantal leuke restaurantjes. De zaterdag begon rustig na een lekker ontbijtje. We werden wederom langs verschillende projecten gereden aan de Costa Blanca Zuid. Tevens wilden we ook nog weer terug naar het “trigger”-object. Aan het eind van die dag waren we overtuigd van het plaatsje Santiago de la Ribera, waar twee opties op ons lijstje bleven staan. Alhoewel we niet overhaast wilden beslissen, discussieerden we wel over het doen van een mogelijk bod. Daarbij deelde Rob ons mede na telefonisch contact, dat de modelwoning waarin wij geïnteresseerd waren, vrijdag reeds verkocht was. Dit gaf ons op de vrije zondag stof tot nadenken. De zondag hadden we een dagje om te relaxen, zodat het ook als een korte vakantie aanvoelde (niet verkeerd). We konden die dag gedrieën onze gedachten laten gaan over de twee resterende, mogelijke woningen. Voor de maandag stond nog een bezichtiging van een ander huis op de rol. Rob begeleidde ons weer op een relaxte wijze. Dit huis bevestigde ons dat de twee resterende huizen in Santiago de la Ribera mooier waren en voldeden aan onze wensen. Nadat we deze twee huizen nogmaals hadden bekeken, waren we er gezamenlijk uit. Aldus kon het onderhandelingsproces worden opgestart door Daphne. Tijdens dit proces bleek er weinig ruimte voor “afdingen”, echter wist Daphne nog enkele zaken voor ons uit het vuur te slepen. Uiteindelijk ging deze maandagmiddag de kogel door de kerk en waren we erin geslaagd onze droomwoning te bemachtigen. Maar dan begint het formele circus en daarbij gaf Puurspanje direct gas. Of het nu om een bezoek aan de notaris met de advocaat was, de papieren die getekend moesten worden, niets was Puurspanje te veel om te regelen. Dit kun je als volledig ontzorgen bestempelen. Omdat we gekozen hadden voor een trip van vrijdag tot en met dinsdag op aanraden van Daphne, waren we in staat om dinsdag onze meubels uit te gaan zoeken. Puurspanje adviseerde ons om naar de meubelzaak te gaan, waar we subliem werden geholpen door Jose Mari. Niets is deze man te veel en hij denkt in alles zeer goed mee. Uiteindelijk stapten we dinsdagavond voldaan het vliegtuig in met het vooruitzicht, dat we in het voorjaar 2022 onze nieuwe woning konden gaan bezoeken, want ons huis was nog in aanbouw. Dit is een voordeel gebleken, omdat je dan nog aanpassingen kunt aanbrengen naar je eigen believen. Op 18 april 2022 keerden we terug naar Santiago de la Ribera voor de oplevering van onze woning. De oplevering deden we samen met Sabrina van Puur Spanje. Alles werd nauwkeurig nagelopen. Hierbij werd door haar gesteld, dat als we later iets tegenkwamen wat niet in orde was, wij dit gewoon moesten melden en dan zou het worden opgelost. In de praktijk bleek hier niets aan gelogen. De rest van het aftersales-traject werd ook door Sabrina uitgevoerd van Puurspanje. Haar kun je wel om een boodschap sturen. Elk mailtje of appje van onze kant werd én wordt tijdig, secuur en volledig afgewikkeld, top! Resumerend zijn wij uitermate tevreden, klasse, over de werkwijze van Puurspanje en bevelen iedereen het team aan. Met vriendelijke, gezonde en zonnige groeten, Familie Bartelink Oldenzaal

Arjan & Corinne

Na het er enkele jaren over gehad te hebben toch het besluit genomen om een woning in Spanje te kopen. Met enkele makelaars contact gehad maar, na ons gesprek met Daphne, met Puurspanje in zee gegaan. In coronatijd 2021 bij het vliegveld door Coert opgehaald en enkele zeer gezellige dagen gehad waarbij we veel woningen bezichtigd hebben. Op de laatste dag het besluit genomen om een woning te laten bouwen. Van A tot Z werden we ontzorgd wat als zeer prettig is ervaren. Wij kunnen Puurspanje bij iedereen aanraden, een topteam!

Lieven & Janna

Na jaren wikken en wegen toch de stap gezet om ons eigen stekje te vinden onder de Spaanse zon! Door goeie vrienden die hier ook hun stekje gevonden hebben zijn we terecht gekomen bij PUURSPANJE !!! Door 1 telefoontje met Daphne hadden we onmiddellijk de klik die wij nodig hadden. In november drie dagen naar Spanje gekomen. Vanaf we geland waren zijn we drie dagen op stap gegaan met coert maar na dag 1 stond ons besluit alvast! Nadien werd alles tot in de puntjes geregeld door het volledige team van Puurspanje zodat we nu al in ons droomappartement genieten onder de Spaanse zon! Ze hebben drie jaar op rij THE BEST LUXURY REAL ESTATE BROKERAGE COSTA BLANCA SOUTH COSTA CALIDA AND MURCIA gewonnen dan kan je er nog weinig aan toevoegen! PUURSPANJE in 1 woord geweldig!